Fakta Tentang Lelaki Dan Wanita

fakta tentang lelaki dan wanita

Okay, kali ini MediaSerius nak kongsikan beberapa fakta menarik tentang lelaki dan wanita. Jom kita fikirkan fakta ini sama ada betul atau salah.. :)

fakta tentang lelaki dan wanita


Antara fakta menarik tentang lelaki dan wanita  :

Lelaki : Susah nak fokus sesuatu perkara terutamanya yang membabitkan perhubungan

Wanita : Senang fokus pada sesuatu perkara walaupun remeh
.

Lelaki : Emosi ibarat getah. Bila marah perasaan akan menegang dan akan kendur bila marah dah surut

Wanita : Emosi bagai ombak , datang dan pergi. Sebab tu perasaan marah diorang susah nak reda.

Lelaki : Lebih suka menyendiri dan menjauhkan diri  apabila tertekan.

Wanita : Apabila tertekan, biasanya diorang ni lebih senang meluahkan apa yang diorang rasa

Lelaki : Disebabkan ego, susah nak terima pertolongan atau pendapat orang lain termasuklah pasangannya.

Wanita : Senang menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang terutama orang yang dekat di hatinya.

Lelaki : Apabila perasaan tergugat, lebih senang berdiam diri tanda protes.

Wanita : Apabila perasaan tergugat, lekas melenting dan protes secara terang-terangan.

Lelaki : Melihat sesuatu perkara secara keseluruhan. See the whole picture laa bak kata omputih

Wanita : Melihat sesuatu perkara secara terperinci. ( diorang kan selalunya cerewet)

Lelaki : Mempunyai perasaan cinta yang fleksibel, mudah berubah bila jumpa yang lebih baik dari terbaik.

Wanita : Setia pada cinta dan sukar tergugat. (tapi memiliki jiwa yang rapuh dan mudah tunduk pada cinta.

Lelaki : Kejayaan dinilai berdasarkan prestasi dan kredibiliti sendiri

Wanita : Sentiasa menilai diri berdasarkan kekuatan perasaan dan kualiti hubungan dengan orang sekeliling.

Lelaki : Boleh menjadi pemurah atau pun pemboros

Wanita : Boleh menjadi kedekut atau pun berjimat cermat

Lelaki : Kurang teliti dalam berkomunikasi tapi pantas memberikan pandangan

Wanita : Mendengar dengan teliti tapi lambat bagi pandangan sebab diorang ni berfikir dulu sebelum bertindak

Lelaki : Sukar mintak maaf tapi senang melupakan.

Wanita : Senang mintak maaf walaupun tak mudah melupakan

Lelaki : Senang untuk buat keputusan

Wanita : Lebih senang mengikut keputusan

Lelaki : Apabila rindukan awek, biasanya lebih senang melakukan perkara lain macam melepak dengan kawan- kawan atau bersukan untuk tenangkan diri.

Wanita : Lebih senang melayan perasaan rindu sendirian, menulis perasaanya ataupun dengar lagu-lagu cinta.

 fakta tentang lelaki dan wanita

p/s : Semuanya berdasarkan keadaan yang kerap berlaku saja..so tak semuanya tepat.Bergantung pada individu jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

9 Responses to “Fakta Tentang Lelaki Dan Wanita”

  1. alya says:

    saya setuju..memang tepat :)

  2. apit says:

    setuju dengan tak semuanya tepat.Bergantung pada individu jugak..

  3. jijo says:

    xtepat ahh…ni mesti pompuan tulis..semua benda cam lelaki je yg salah..x abis2…sikap penulis menunjukkan ape yang dia tulis…sebab tu aku cakap x tepat..

  4. apesal aku rse mcm aku laki padahal aku ni sorg pompan?haih~

    konfius~ @_@

  5. laut cina selatan says:

    ada setuju ada x setuju tetapi banyaj yg x setuju dari yg setuju huhuhuhuhu

  6. minchimu says:

    betul. boleh copy tak?hehe

  7. akulelaki says:

    chett… paling x tepat lelaki pemurah @ boros tpi pmpuan kedek @ JIMAT…

  8. kie says:

    setuju sangat……hahahhahahah laki memang ego….

Leave a Reply