Kalau Perempuan Cantik Dan Tak Cantik

Kalau Perempuan Cantik Dan Tak Cantik

Post kali ini MediaSerius nak korang renungan bersama anggapan seseorang lelaki terhadap perempuan cantik dan perempuan tidak cantik. Jom kita fikirkan sejenak.. Tanggapan di bawah ini bukan semuanya betul tapi sering berlaku di dalam kehidupan kita..

Kalau Perempuan Cantik Dan Tak Cantik

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman…
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer…

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih…kesiannyer…
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati…
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm…taktik nak ngorat la tu…

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la…bagai pinang d belah dua…
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian…mst dah kena bomoh lelaki tu…

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject…

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato’ mana bela ni…
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah…caringnyer…
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu…

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don’t worry,i will make u happy forever…
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la…

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu…
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu…

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu…
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer…!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia…boring!

Kalau Perempuan Cantik Dan Tak Cantik

p/s : Setiap perempuan perlu dihargai kerana ibu kita juga golongan perempuan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

6 Responses to “Kalau Perempuan Cantik Dan Tak Cantik”

  1. Siti_btp says:

    Biar cantik ke Syurga
    Jangan cantik bawa suami ke neraka..
    Kalau cantik sorok-sorokkan
    Buat suami untuk tatapan…

    Ikal mayang ,mengurai rambutnya
    Untuk santapan api Neraka
    Bukan Dengki dan irihati
    Menmang dalam Quran dah nyata….

  2. lokman says:

    wanita yang sedar dengan pertunjuk agamanya akan memilih suami bukan hanya berdasarkan paras rupa,tetepi yang pentig dilihat ialah akhlaknya mereka tidak akan tergoda dengan lelaki yang leka ,lemahdan lesu.wanita mukmin hanya tertarik dendan lelaki mukmin yang bersungguh-sungguh,sedar dah bersi hatinya dan terbuka pemikirannyadalam.AL-QURAN ALLAH SWT berfirman wanita- wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji pulak untuk wanita-wanita yang keji (pulak),dan wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baikdan lelaki yang baik untuk wanita yang baik (pulak).ini bukanla bermakna wanita islam mengabaikan sudut kecantikan rupa,dan paras yang indah lalu dia redha dengan yang buruk dan hodoh rupa parasnya.dia berhak memilih sebagaimana yang menguasai jiwanya,diredhai oleh perasan dan hatinya.

  3. titan says:

    bersyukur aje seadanya. hehe..

  4. wenwen says:

    biar kita special utk yg satu jeww~ yg mhargai kita s’adany.. tq :)

  5. Ahlan says:

    Aku tengok Nilopa ni, muka dia macam geram geram manja. Dahlah cantik, putih lak tu.

Leave a Reply