Tanda Orang Tak Suka Pada Kita

Tanda Orang Tak Suka Pada Kita

Post kali ini memang sering berlaku dalam kehidupan kita semua. Admin  nak berkongsi tentang Tanda Orang Tak Suka Pada Kita.. Jom baca dan lihat sekeliling korang.. adakah situasi begini berlaku??

Tanda Orang Tak Suka Pada Kita

1- Setiap kali bila duduk dengan korang dia lebih suka diam dan buat hal sendiri. belek kuku la…menyanyi sorang2 la..termenung la.. sedangkan bila dengan orang lain boleh je berbual..

2- Tak boleh bergurau dengan korang.ramai yang suka label orang ”dia tu bukan boleh bergurau..”.sebenarnya dia boleh je bergurau..tapi bukan dengan korang la..sebeb dia tak suka kat korang jadi bergurau pun dia malas. tak perasan ke dengan orang lain boleh je dia bergurau..

3- Susah mintak tolong.yang ni lebih kurang sama dengan no 2 la.. senang2 je korang kata dia tu kedekut la..mintak pinjam duit pun tak bagi..mintak tolong basuh pinggan sebijik pun dia tak mau. bukan sebab dia malas.tapi sebab dia meluat kat korang.

4- Nak kemana2 dia tak akan ajak korang.bila berjalan dalam kumpulan,korang pulak ada dalam kumpulan tu,dia lebih suka menolak untuk ikut serta.

5- Kurang suka mendengar cerita yang melibatkan korang. contohnya bila Jenab cerita kat Joyah yang Jennny tak makan petai…tapi gaya joyah macam malas nak ambik tau.. ubah topik lain atau cepat2 beredar dari situ..

Ha..jadi lepas ni jangan la nak kata orang tu sombong ka… tak boleh bergurau ka… kedekut ka… sebab nya tengok betul2.. dengan orang lain dia macam mana??dengan korang pulak dia macam mana..? mungkin ada sikap kita yang dia tak suka dan ada baiknya kita cermin2 diri kita..

sekian..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “Tanda Orang Tak Suka Pada Kita”

  1. amdeiya says:

    yup yang sal nie mang tul ngat2……mang akn wt cm 2 lau x ske kt org,n lau ngah nk mrh langsung x leh nk tngk mke kwn 2……

Leave a Reply